tisdag 17 februari 2015

5 Trender 2015

När jag kikar runt bland bloggar och inredningsidor på nätet ser jag en tydlig trend av natur, metaller och personligare inredningar. Det känns som helt i min smak....
...fast vad är INTE min smak. Jag är förmodligen lagd åt den eklektiska stilen. Jag fastnar i många olika stilar och tycker om mycket :)


5 trender jag noterat är som följer

1. På väggen sätter vi gärna mönstrade tapeter och något som skådas komma stort är tapeter på street art, graffiti och naturligtvis för den mer sofistikerade individen helt vanlig färg i och naturliga- och jordnära och pastellfärger .



2. Metaller som mässing och silver. Visst håller jag med om det och det bästa av allt, man kan blanda dem på ett smakfullt sätt. Bordet nedan hittar du här.

  


3. Krukväxter har slagit igenom stort den senaste tiden och inredningsmagasinen skriver artiklar om vackra och smakfulla planteringar som passar i våra hem. De växter som man gärna väljer att ha hemma är bland annat kaktusar eller storbladiga växter som på denna bild från hemmet och som jag i ett tidigare inlägg har skrivit om här


4. In med naturen, möbler och dekorationer i rent trä, koraller, djurfällar, fjädrar. Yes! säger jag som älskar detta. Denna vackra blid har jag hittat på denna härliga blogg.




5. In med en bit av utlandet, ja precis. Nu när jag varit i Marocko ser jag en bit av utlandet lite över allt. Allt från Indonesien, Asien, Marocko med flera med flera. Det finns värme i denna inredning som inte bara bjuder på färglada hand knutna mattor utan även en massa annat fint som keramik och glaslyktor. 


Det var mina reflektioner och vad som insupits när jag läst magasin och surfat runt på nätet. Nu blir det horisontalläge i soffan :)

Ta hand om dig !
Kram 
  

Inga kommentarer: