söndag 1 november 2015

Stadsbesök med lunch, vin och shopping

I går var det äntligen dags att få ta tåget in till den stora staden för att fira min väns examen. Vad passar inte bättre än att få göra detta med lunch, vin och shopping ;)

Twofie;) 

Ett givet val var att gå till RUM 21 som givetvis var stängt. Super trist, hade verkligen sett fram emot att få strosa runt där inne.

Så himla fin och stilren entré. Välkomnande och tydlig. Enligt Feng Shui ska man tydligt visa vart ingången är, det ska vara rent och fint och gärna belysning. 

Nu är bilden något mörk för att man hittar entrén i en gränd. De hade kunna markera ingången till affären något mer utanför gränden, skylten är liten. MEN det var ju stängt så jag antar att det är ett mer flöde när affären är öppen   

Artilleriet är lite av en favvo, och jag tror jag bestämt mig. Det får nog bli en sådan här fåtölj i vårt vardagsrum med en fäll i. 

För er som inte kan ta er dit är detta en rolig butik att gå runt i, det är nästan så man behöver stanna till ett slag för att fokusera blicken. Många saker är det, stora och små... Kan ni inte ta er dit så gå in på  Artilleriets hemsida, de har en webshop. 

Fint

Granne med Artilleriet ligger den söta blomsterbutik Floramor & Krukatös, helt klart värt ett besök.



Jag tror nog att denna vas kommer att hamna på min önskelista till jul ;) Visst är den fin!

Leilas General Store har fått flytta in i Göteborg, super läckra köksprylar för stora och små. Mycket av textilierna påminner om CathKidstone

Här har vi en tydlig entré, smakfullt designad och tydligt markerad med både belysning och skyltar. Hon visar en stolthet upp vad det är som säljs där inne. Man riktigt känner att man vill knalla in i butiken direkt. Tänker man så här får man också kunder till sin butik. För oj, vad folk det var där inne.

Ha en skön söndag! Kram

Inga kommentarer: