lördag 28 november 2015

Juldekorera trappan

Det är mycket "pynt"-förberedelser inför jul och i morgon inhandlas granen, som vanligt tidigt. Efter lååååång tid ha försökt välja den perfekta granen, med påföljd en smått irriterad make och två trötta ungar åker vi hem och och pyntar. Det brukar sluta med att det är jag som klär granen efter konstens alla regler för att de andra inte orkar med det efter att ha valt gran alldeles för länge ;)

Men detta året tänkte jag faktiskt bara kliva in på granstället, ta en gran och öva mig på att acceptera att alla grenar inte är perfekt liggande, lutande, lika symmetriska m.m m.m.....
Wish me luck :)

Hur som haver.... har ni en trappa där hemma? Brukar ni pynta den?

Jag funderar faktiskt på att göra det i år. Är det någon som kan tipsa om vad för grönt ris som passar bäst att ha inomhus en längre tid utan vatten? Jag tror det kan bli riktigt stämningsfullt, inte för mycket men lagom...





...som på denna sista bild....

Ha det så gott alla pyntade där ute ;)
Kramar 

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ha ha ha, ja du det är INTE lätt det där;-)
Jag blir jättestressad och vill helst pynta själv, men så kan man ju inte göra;-) Ha ha ha..
Min man köper dock ALLTID gran och han hittar verkligen ALLTID fina jämna granar:)
Nu är det filmtajm här:)
Ha en fin kväll!
Kram kram Anna