måndag 17 augusti 2015

Att ha svarta golv

Jag kikade runt lite på våra kära mäklarfirmor runt om i Sverige och hittade en lägenhet (som nu är såld) som passade ypperligt till ämnet som jag i dag tänkte ta upp idag. 

Nämligen svarta golv.....

Förutom att det är ur snyggt med svart och vit inredning så kan det också kännas kalt och kallt om man inte kompletterar med de andra elementen (jag ska när jag är heeeeelt färdig med min utbildning ha lite feng shui kunskap här på bloggen och då gå in mer på elementen)

Tillbaka till ämnet: Svarta golv...

 Som sagt det kan vara snyggt med svarta golv men som jag tidigare berört tillhör svart vatten elementet. Därmed kan svarta golv kännas otryggt att gå på. Känslan behöver inte bli att det känns obehagligt så att man går som Bambi på hal is. Utan mer som att det är "något" som inte känns riktigt rätt.

Lika så är känslan av att stå eller gå på plexiglas eller glas. Vem vet, det skulle ju kunna gå sönder (även om det troligen inte gör det så kan känslan vara den och därmed blir man otrygg)


Bilderna är lånade här

Så till er som funderar på ett svart golv. Även om det är snygg, fundera om, kanske ett mörkbrunt golv skulle kunna passa dig/er. Till er som redan har svart golv och känner att det är "något" som inte känns bra. Prova att lägga på mattor för att skapa en stabilitet!

En annan viktig sak att lägga till är, har man inga problem eller inte känner att där skulle vara, så finns där heller inga problem. Låt det då vara ;)

Ha det toppen!
Kram


Inga kommentarer: