söndag 16 november 2014

Avig Maria

Igår var en grym kväll på Kajskjul8 inne i storstaden. Vilken kvinna/tjej/barn hon är den där Mia! En salig blandning mellan asgarv, brutalt allvar och gåshud. Vilken förmåga hon har att spexa till den sorg och negativa upplevelser hon har och har varit med om! Vilken röst sen....inte visste jag att hon kunde sjunga...

Jag är grymt imponerad av de budskap hon får fram och sanningar om livet som vi alla lever. Det är på något sätt skönt att någon faktiskt säger det högt och ljudligt om hur man kan tycka om saker och ting....

Att man faktiskt är en trött småbarnsförälder och att man inte alltid orkar ha trevliga och mysiga bjudningar en lördag kväll, att man ljuger ihop en visa för att slippa :)

Typ som jag själv, hatar att stå och laga mat till tio personer och hur mycket jag älskar att ha knytkalas så jag slipper kocka:)  (där kände jag att jag ljög lite grann, jag hatar inta att laga mat men det kan vara förbannat jobbig. Det värsta är att komma på vad man ska laga...) 



You go girl!
Vill Mia bli min kompis är jag på!

Inga kommentarer: