måndag 18 januari 2016

Kontor att trivas i

Alltså, måste bara få säga...
Jag är nu officiellt färdigutbildad Feng Shui konsult, det går inte att beskriva med ord hur jag känner men fy fabian vad roligt det ska bli att komma ut och få implementera feng shui´s teorier!!

Jag måste skapa mig den plats i mitt hem som jag kan arbeta på och trivas vid. Vad är viktigt då? jo, hur ser chiflödet ut? Hur kan jag på en bra och stilfullt sätt addera samtliga fem element? Sätter jag mig i kraftposition? Finns där en currylinje? Hur ser det ut med yin och yang?
...och en del andra saker....

Det viktiga är att det råder en skön balans mellan de olika elementen, om här tex: friska/färska blommor på bordet ger trä, lampan när den är tänd ger eld, färgen på stolen ger vatten, bordsskivan ger metall, lampfoten och papperskorgen ger jord. 
=bra balans!

Bilder: Domino
Kanske jag behöver mer av träelementet för att komma igång, växtkraft så att säga. Allra helst den blomma med spetsiga blad. Tror bestämt att det är en svärmorstunga som för övrigt är bra för luften i rummet. 

Hur ser din arbetsplats ut?

Kramar från mig till dig!

Inga kommentarer: