lördag 23 januari 2016

En behaglig badrumsupplevelse

Det är inte helt ovanligt att vi i dag möts av kalla kaklade badrum, dels för att vi inte har kunskapen om att vi faktiskt påverkas av vår miljö och dels av att vi gärna följer trender men det finns några viktiga saker att tänka på.

1. Badrumsinredningen ska hålla i minst 15 år. Det är inget billigt rum att göra iordning:)

2. Rummet ska kännas varmt och behagligt, vi är som jag tidigare berättat, ofta nakna och sårbara här inne.

3. Vi vill kunna njuta och skämma bort oss i detta lilla mini-spa.

Detta är en vanlig syn i faktiska hem, kanske inte lika vanlig syn på nätet och stylade badrum.
Hur känner ni när ni ser detta badrum? Själv får jag gåshud av den kalla känslan. Jag säger inte att det inte är fint, för det är det. MEN om man kompletterar med fler element kan en stor förändring ske!

Om ni följer med mer ner i bildströmmen kommer ni förstå skillnaden...

Tillför växter med runda blad för den väna känslan...

Tillför något från jordelementet för den varma känslan. En enkel pall kan räcka! Kanske du har ärvt någon eller hittat en fin från loppis?

En äkta matta, eller en matta vilken som bara den känns varm och behaglig att sätta fötterna på. 

Om du har fönster i ditt badrum, se till att det enkelt går att dra för för att inte känna dig naken och utlämnad inför hela området. 

Själv längtar jag efter den perfekta äkta matta, som jag tyvärr inte funnit ännu.
Ha en skön lördag!
Kram

Inga kommentarer: