tisdag 20 oktober 2015

Att måla om urnan med Annie Sloan Chalk Paint

Vi fick en urna av svärmor, den var jätte fin till färgen men kändes inte riktigt bra när vi bytte till grå soffa. Tanken var från början att den skulle målas om men jag visste inte riktigt med vilken typ av färg jag skulle använda mig av. Jag visste att jag ville ha vit, metallelementets färg. 

Kanske är det ett helgerån att måla om den, men är det något jag lärt mig så är det att göra det som känns rätt och inte behålla något i dess ursprungsskick om man inte känner för det. 
Casa De Magnolia
Dåvarande färg på urnan bidrar till jordelementet. Både till färg och material.

Casa De Magnolia
Här börjar det hända grejjer, känner mig super nöjd med val av färg då det är en kalkfärg vilket passar riktigt bra till urnan. 




Casa De Magnolia
 Voilá, Färgen ger metallelemtentet och en chihöjare på samma gång!
Mentalt lyckopiller skulle man kunna säga. För är det något jag blir av vit färg så är det lättare till sinnet. Detta är givetvis individuellt....

Ska ni måla något och vill ha den ruffa känslan av kalk, kan jag varmt rekommendera Annie Sloan! (detta är ingen reklam bara)
Ha en skön dag!
Kram 

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Blev ju superfin!!
Å visst tar det bara energi med saker som inte riktigt passar in..
Ha en fin onsdag!
Kram Anna