torsdag 10 september 2015

Matlagning i ett välfyllt kök

Nog är det allt enklare att vara kreativ när man har ett bra utbud av ingredienser hemma. Ännu enklare att tillreda en bra middag är om det från början inte råder ett kaos vilket det faktiskt inte gjorde idag hemma hos oss!

Som jag tidigare har nämnt, händer det något med kreativiteten enligt Feng Shui i samband med matlagning om du har färska örter och grönsaker framme och synlig för ögat i köket. Prova! Givetvis ska du ju även vara på humör för att ens vilja ;)

En god vän till mig tipsade mig om en fantastiskt god sallad. Och denna, mina vänner, tänker jag nu tipsa er om :)

Svartkol med rödbetor och fetaost.







Gör så här:

Börja med att koka rödbetorna med skal på i lite salt tills de är mjuka. Ta av från plattan och häll av det varma vattnet och låt svalna något. Nu kan du "pressa" ut rödbetan ur dess skal. Skär i klyftor. 

Skär av bladen uppifrån och ner på svartkolen. Stek denna tillsammans med en hackad vitlök i olivolja, salt och peppar. Pressa över en tredje dels citron. 

När det varma detaljerna är klara är det bara att börja blanda, i med allt grön du tycker om och rött för den delen. 
Glöm inte blanda i fetaosten.

Till denna ljuvliga sallad med massa goda smaker kan du ha antingen fisk, kött eller kyckling till.

Voilá!

Kram

Inga kommentarer: