lördag 12 september 2015

Chi (Energi) höjare i inredningen och i hemmet.

I dag är det lördag, förmodligen veckans bästa dag. Man får vakna när man vill (om man inte jobbar eller råkat glömma stänga av larmet kl 06.00 som jag ;)). Jag börjar känna mig på banan igen efter snart två veckors förkylning. 

Alltså, förkylning låter så milt men jag var faktiskt riktigt dålig, ungefär som den mannen som är 
r i k t g t förkyld på TV-reklamen (minns ni honom?)

När man då har legat i horisontalläge i över en vecka har man liksom haft tid att spana runt på olika inrednings idéer  och i mitt fall kikar jag ju då på hur det ser ut med möblering enligt Feng Shuis verktygslåda och givetvis idéer för jag sk snart sätta klorna i min brors och svägerskas lägenhet. 


När man är sjuk och allmänt nedsatt,  eller när en mörk tid är i antågande är det bra med chi höjare i hemmet och i bilderna nedan tänkte jag enkelt beskriva vad chi höjarna är.  

CHI HÖJARE


Här finner ni en ljus lägenhet med mörkare inredning, i bilden ser ni ett ljus, en krispig grön växt och en kritvit puff. Dessa tre saker bidrar till Chi (energi) höjare. 

Alltså saker från naturen som du finner vackra, ljusa färger och möbler är några som bidrar till att höja energin i ditt hem.


Den gröna växten, ljuset och den vita färgen på möblerna = Chi höjare


Rent och ljust kök, färska örter och blommor = Chi höjare


Frukten, färska örterna och allt det ljusa i inredningen = Chi höjare

Bilder

Ljuset och den vackra snittblomman = Chi höjare

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Håller på med en rejäl storstädning här hemma o slänger växter som känns lite rassliga. minsta lilla så känns de så trista tycker jag. Å då märker man hur mycket växter spelar roll.
Så idag känner jag mig nöjd då jag putsat tre fönster på bottenvån, rent o fräscht! Så nästa vecka ska jag inhandla lite nya chihöjare:)
Ha en fin helg!
Kram Anna