onsdag 22 april 2015

Att längta ut så fort man går in....

Nu är det ju denna tid på året som jag längtar ut så fort jag går in. Jag har inget direkt fördelaktigt jobb denna årstid....

Jag vill bara vandra ute i naturen och kolla in knopparna på träden, de gröna krispiga färgerna och höra fåglarnas sång. Jag är till och med så löjlig att jag tar en repa runt häcken här hemma för att kolla hur långt knopparna slagit ut under dagen ;)

Det slog mig faktiskt i dag, att jag till och med njöt av färgen på bladen hos björken, den jag föraktat hela livet för att jag absolut inte tål den lilla rackarn. Röda ögon och täppta luftrör och super trött, det är vad som väntar.  Men vad sjutton, det finns de som har det värre....

Inne på denna fina affär med tillhörande webshop finns mycket fint att sticka ner i jorden och förgylla trädgårdsarbetet med.



Samtliga bilder är lånade från Artelleriet

Skön vårkväll önskar jag er ;)
Kram



Inga kommentarer: