lördag 4 juli 2015

Orienten möter det stilrena

Det verkar som de flesta av oss väljer en vit bas till våra hem, väggar, tak och i våra möbler. Vitt och ljust i all ära och fräscht är det dessutom, men personligen skulle jag nu (jag är visserligen förändringsbar) lägga till någon mer färg för att tillföra värme och få in fler element för att få en harmonisk balans i hemmet.
Bild: Här

Det vita - metallelementet är en chi höjare enligt Feng Shui. 
Dock kan för mycket av det vita få det att kännas tomt och ödsligt i ett rum, så varför inte hämta inspiration från fjärran länder där de inte räds för färger och former



Bild: Studio Karin



 Den här inspirationsbilden från IKEA är bara för fin! Inte bara för att det råkar vara ett makalöst fint rum utan för att de i det sterila vita rummet fått in en blandning i form av värme "mysighet", de olika elementen och strukturer  i de ruffs orientaliska tygerna.

Bild: Här
 What can I say! Som jag tidigare nämn är jag ett stort fan av naturmaterial, Kolla bara in spisen! Men givetvis också hur mattan tillför jordelementet till det vita rummet med vita möbler. Låt oss tro att de har en växt utan för synfältet som tillför träelementet till rummet. 


På återseende mina vänner.
Jag tar åter igen tacksamt emot synpunkter till upplägget på bloggen :)
Kram







Inga kommentarer: