måndag 4 maj 2015

Att hämta inspiration...

...från fjärran länder eller nästgård som typ Danmark.

Jag fortsätter att inhämta inspiration från fjärran länder. Jag är återigen där att jag vill blanda in mer levande, design med själ och hjärta. Och visst kan man väl säga det om saker som blir gjorda för hand i andra länder.
Pinterest
Detta vackra handfat i ett stilren skandinaviskt badrum, mässingsdetaljerna får in värmen.


Pinterest
Återigen in med liv i ett vackert badrum med marmorskiva.


Pinterest
Som jag tidigare har nämt är naturen välkommen in (iaf hos mig). Se hur vackert den blanka ytan gör sig mot den "ruffiga" bänkskivan. Här har man verkligen lyckats få in alla element för att känna harmonin. Metall i handfatet, jord i den kapade träskivan, eld i lyktan, vatten ur kranen och trä i växten som skymtas hörnet.

Pinterest
Orientaliskt möter skandinavisk natur.

Pinterest
Kaklet, så fint! 
Här skulle det känns skönt med en grön växt och kanske ett ljus eller varför inte bara komplettera med lite gröna och eldfärjade materialval. Varför inte en färgglad Missoni handduk eller badrumsmatta. 

Här hittar du handdukarna.

Från inredning till mattlagning, nu ska här skyndas att slänga i hop en krämig Broccolisoppa innan barnen hämtas. Tack gode gud för lediga måndagar;)

Ta hand om dig!
Kram

Inga kommentarer: