måndag 19 januari 2015

Val av väggfärg

Har ägnat dagen åt att googla runt för att finna den perfekta väggfärgen. Helt enkelt är det inte...
Alcro har många fina färger men jag kunde tyvärr inte "låna" färger från deras hemsida för att visa här på bloggen. Kika in på deras hemsida vetja, här.

Jag är inne på en svag färg av grålila eller liknande. Ni minns den jag skrev om i ett tidigare inlägg här, det är lite av en favoritfärg just nu och som har fått sätta färg på den fula TV-väggen.

Färgen som finns med i ett reportage i nya Sköna Hem, Ad Grey är också ljuvlig. Det är inredaren Sophia Björnsdotter som har sitt hem med. Så vackert hem! Färgen hon har valt passar bra till pasteller av olika kulörter men även svart och vitt. MEN, den skulle bli för mörk i vårt lilla rum.

Jag hittade denna palett på Design Seeds, den näst översta är min favvo.


Nu blir det bums i säng. Natti natti.





Inga kommentarer: