torsdag 11 december 2014

Fixa rummet och Jul med Ernst, oh my....

Jo, som överskriften lyder har i dag barnen och jag myst framför Bolibompa och just framför Fixa Rummet och sen jag själv framför Ernst. M blev eld och lågor när hon såg det franska temat. Jag är mycket villig att hålla med henne. Rummet som var i dagens program gav en känsla av lugn och en välkomnande atmosfär. Andra gånger har det varit stora båtar, traktorer, catwalks och detektivrum m.m.
Där kan jag tycka att, jo visst, ska barnen få vara delaktiga men i dagen stressade samhälle är det än dock så viktigt att även tänka lite "avkoppling" där man faktiskt ska sova. Det kan barnen behöva lite hjälp med tror jag.
Å nej, tro inte att jag är en trist socionom som bara tänker praktiskt och avkopplande, då tror ni fel ;)

Bolibompa

När barnen sen gått och lagt sig var det dags för mysgubben Ernst. Jag komper med 100% säkerhet att baka dessa goingar ;)


Lite småtips så här på kvällningen.

Kram!

Inga kommentarer: