måndag 4 mars 2013

Underbara måndag...

Måndag och ny början, vackert väder och plusgrader. Det är helt makalöst nu att man faktiskt märker att det börjar ljusna vid 06.15 på morgonen då man sätter sig i bilen. Måndagar i all ära men man är bra trött efter en arbetsdag, Knoll och Tott är inte helt lyckliga och världen går under när man kommer för att hämta dem på dagis. I dag var det E:s tur att bryta i hop och tycka att man är helkass för att man kommer för "SEEEEENT" (som i hennes värld innebär för tidigt). Man borde införa ett slags varningssystem som förvarnar barnet om att en förälder snart kommer och hämtar. Jag kan ju dock förstå att det inte är roligt att få sin lek förstörd.

Innan jag hämtade kidsen i dag fick jag faktiskt avsluta mitt arbete och åka hem för att lägga mig på sofflocket. En panodil och en kopp kaffe i hopp om att min huvudvärk skulle släppa. Jag kikade lite i vår nyinköpta Världs Atlas som jag fyndade på årets bokrea och somnade sedan till, släppte värken....



 ... ICKE sa NICKE. Här står jag nu vid spisen med ihållande känningar bakom ögonen :( Bättre dag i morgon :)

Må väl!

Inga kommentarer: