söndag 18 december 2011

Pepparkakshus och annat gott......

Ja då har man konstruerat årets pepparkakshus, med mycket möda och stort besvär..... ( nja, lagom stort besvär). Jag håller på att öva mig på att baka med mina fantastiska små och halvstora barn :) Det går bättre och bättre! Fjärde advent och det lackar mot jul, finns det något mer mysigt än självaste julafton.....jo, faktiskt. Jag är mycket för uppe-sittar-kvällen med velour, julgodis och slå in de sista klappanar.
    
 
Bakat är inte det enda vi hunnit med denna helg, vi har också varit i väg och kollat in kakel och klinker. Wow, jag säger då det. Vilken djungel! Men vi är ändock ganska överens om svart/mörkt golv och vitt på väggarna.  Jag eller ska jag kanske säga vi :) funderar på den stora vita plattan (13*39 cm) överst i bilden i köket......



Den stora svarta plattan i hall och tvättstuga och plattan överst till höger i badrummet.

 
Jag önskar er alla en härlig 4:e advent!

Inga kommentarer: